صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 دیگر ویژگی های اتاق کمپرسور اسکرو

دیگر ویژگی های اتاق کمپرسور اسکرو

دیگر ویژگی های اتاق کمپرسور اسکرو

اتاق کمپرسور اسکرو اهمیت زیادی در کارکرد دستگاه شما دارد اتاق باید دمای مناسب داشته تا در هوای شرد و گرد دمای متعادل داشته باشد. شرکت هوای فشرده تبریز جهت جا نمایی کمپرسور های این شرکت اطلاعات لازم را به صورت فایل تصویری در اختیار مشتریان محترم قرار میدهد.

زیرسازی اتاق:

عموماً برای جانمایی کمپرسورها به منظور اهداف متنوع، از یک سطح صاف و با تحمل وزن معمول استفاده می‌شود. محل قرار گیری و جانمایی کمپرسورها بسیار حائز اهمیت است. کمپرسورها را می‌توان در داخل (Indoor) و یا خارج (Outdoor) نصب کرد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. نوع هوای ورودی به کمپرسورها از مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. در اکثر موارد، ویژگی ضد لرزش نیز به آن اضافه می‌شود. برای نصب‌های جدید معمولاً از پایه برای تراز کردن کف استفاده می‌شود، به خصوص برای کمپرسورهای سانتریفیوژ و پیستونی که ممکن است به پایه بتنی نیاز داشته باشند. اثر لرزش‌های خارجی در کمپرسورهای کامل و پیشرفته به حداقل رسیده است.

هوای ورودی:

هوای ورودی به کمپرسور باید تمیز و عاری از آلودگیهای جامد و گازی باشد. ذرات خاکی که موجب سایش می‌شوند و همچنین گازهای خورنده، بسیار خطرناک هستند. ورودی هوای کمپرسور معمولاً در قسمت محفظه کاهش صدا قرار دارد، اما می‌تواند در جایی که هوایش تا حد امکان تمیز است، نصب و از راه دور آن را کنترل کرد. استفاده از پری فیلتر در محیط‌های دارای گرد و غبار غلیظ ضروری است، با توجه به افت فشار ناشی از استفاده از این فیلترها که حین طراحی باید در نظر گرفته شود. همچنین، هوای ورودی باید سرد باشد و از طریق لوله‌های جداگانه به داخل کمپرسور منتقل شود.

اتاق کمپرسور اسکرو هوای فشرده تبریز

طراحی لوله‌های ورودی برای کمپرسور:

طراحی لوله‌های ورودی برای کمپرسورهای پیستونی بسیار مهم است. پیچش امواج عمودی آکوستیک در لوله‌ها که ناشی از پالس چرخشی کمپرسور می‌باشد، سبب آسیب لوله‌ها و کمپرسور می‌شود. همچنین، تهویه اتاق کمپرسور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مقدار هوای قابل تهویه، با توجه به نوع کمپرسور و نوع محیط (آب خنک یا هوا خنک) متغیر است. برای حفظ درجه حرارت اتاق کمپرسور در سطح قابل قبول، بازیابی انرژی گرمایی هدر رفته و استفاده از آن در محل توصیه می‌شود. برای مدیریت مشکل گرما، ترموستات‌های کنترلی و فن‌های تهویه‌ای مناسب به کار می‌روند.

با این تغییرات، ساختمان و سیستم کمپرسورها به بهبود عملکرد و کارایی نزدیک‌تر خواهند بود.