صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 چرا گازها کمپرسور اسکرو فشرده می شوند؟

چرا گازها کمپرسور اسکرو فشرده می شوند؟

چرا گازها کمپرسور اسکرو فشرده می شوند؟


چه چیزی باعث می‌شود که گازها در کمپرسور اسکرو بر خلاف انواع دیگر مواد فشرده شوند؟ توضیح خواهیم داد

ما روی زمین سه نوع ماده داریم:

جامدات مانند خاک، چوب و سنگ؛

مایعات، مانند آب و روغن؛

گازها مانند اکسیژن یا هیدروژن

کمپرسور اسکرو هوای فشرده تبریز کمپرسور اسکرو کمپرسور باد کمپرسور صنعتی اسکرو اویل اینجکت کمپرسورسازی کمپرسورها

از بین این سه نوع ماده، گازها تنها گازهایی هستند که می توانند به طور موثر فشرده شوند. اما چرا گازها بر خلاف مایعات یا جامدات به راحتی فشرده می شوند؟
پاسخ ساده: چون فضای زیادی بین مولکول های گاز در کمپرسور اسکرو وجود دارد. این فضا به ما اجازه می دهد تا گاز را تحت فشار قرار دهیم و آن را در یک ظرف کوچکتر فشار دهیم.
به عنوان مثال یک مخزن غواصی را در نظر بگیرید: آنها معمولاً حاوی 10 لیتر گاز (به طور خاص: اکسیژن) هستند، زیرا فشار حدود 200-300 هوا است. اگر فشار به 1 هوامعمولی کاهش یابد، به یک مخزن حدود 2500 لیتری نیاز دارید که حاوی اکسیژن باشد. بنابراین این فضای بین مولکول ها است که فشرده سازی را ممکن می کند.
اگر فشار یکسانی را به جامدات یا مایعات وارد کنید، تغییری در حجم ایجاد نمی‌شود. مولکول های مایعات و جامدات در حال حاضر خیلی نزدیک به هم هستند: فضایی برای کاهش وجود ندارد. بنابراین فشرده سازی امکان پذیر نیست.

کمپرسور اسکرو هوای فشرده تبریز کمپرسور اسکرو کمپرسور باد کمپرسور صنعتی اسکرو اویل اینجکت کمپرسورسازی کمپرسورها

وقتی هوا فشرده در کمپرسور اسکرو می شود چه اتفاقی می افتد؟


بیایید بیشتر در مورد فشرده سازی هوا صحبت کنیم. ما قبلاً در مقاله خود “هوای فشرده چیست، چگونه می تواند مفید باشد؟” به شما معرفی کرده ایم.

اما دقیقا در کمپرسور اسکرو هوا چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا باید بدانید که کمپرسور اسکرو هوای محیط را می گیرد تا شروع به فشرده سازی کند. آنها از اکسیژن خالص مانند برنامه های کاربردی برای غواصی یا بیمارستان ها استفاده نمی کنند. این بدان معناست که هر ذره ای که در هوای محیط وجود دارد در هوای فشرده نیز وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال: اگر بخار آب در هوا وجود داشته باشد (که مطمئناً همیشه همینطور است) هوای فشرده نیز حاوی بخار آب خواهد بود. اگر از سیستم روغن کاری استفاده می کنید، هوای فشرده نیز حاوی مقادیر کمی روغن خواهد بود. بسته به استفاده نهایی از هوا و مقررات آلودگی، به یک خشک کن هوا و/یا فیلتر روغن برای حذف این ذرات از هوای فشرده در مرحله بعد نیاز دارید.

پس وقتی هوا فشرده می شود چه اتفاقی می افتد؟

کمپرسور هوای شما برای کار کردن به برق ورودی نیاز دارد. نیرویی که تامین می شود سپس به طور کامل به گرما تبدیل می شود. این بدان معناست که تولید گرمای کمپرسور اسکرو شما برابر با توان ورودی است. بنابراین اشتباه نکنید: کمپرسورهای هوا گرمای زیادی تولید می کنند. در بسیاری از موارد، استفاده مجدد از این گرما، به عنوان مثال برای تامین برق سیستم گرمایش محلی، توصیه می شود. به این ترتیب انرژی غیر ضروری را از دست نمی دهید.

بخار آب فوق الذکر نیز بخشی جدایی ناپذیر از فشرده سازی هوا است. مقدار بخار میعانات به عوامل زیر بستگی دارد:

مقدار بخار موجود در هوای محیط؛

مقدار هوای فشرده به طور کلی؛

کاهش دما پس از فشرده سازی؛
فشار عمومی هوا در طول فشرده سازی
آیا سوال بیشتری در مورد هوای فشرده دارید؟
ما در شرکت هوای فشرده تبریز همیشه خوشحالیم که به هر سؤالی که ممکن است در مورد کمپرسورهای هوا و کاربردهای هوای فشرده داشته باشید پاسخ دهیم. فقط به ما اطلاع دهید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.