صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 سیستم بوستر کمپرسور اسکرو   تقویت کننده فشار بالا

سیستم بوستر کمپرسور اسکرو تقویت کننده فشار بالا

سیستم تقویت کننده فشار هوا – بوستر چگونه کار می کند؟


هوای فشرده یک نیاز ضروری برای فرآیند صنعتی مانند سند بلاست، آزمایش فشار و غیره است. معمولاً هوای فشار از کمپرسورهای هوای استاندارد مانند انواع کمپرسور اسکرو و پیستونی رفت و برگشتی تامین می شود. با این حال، برای کاربردهای پرقدرت، فشار هوا از این سیستم‌ها معمولاً برای انجام یک فرآیند معین کافی نیست. برای این گونه کاربری ها از کمپرسور اسکرو با بوستر استفاده میشود.

فرآیندهای خاص در کارخانه های صنعتی به هوای فشرده کمپرسور اسکرو اویل فری یا اویل اینجکت به فشارهای بسیار بالا نیاز دارند.

هوای فشرده با فشار بالا را می توان با استفاده از کمپرسورهای تقویت کننده بوستر به راحتی و کارآمد تولید کرد. اما آنها چه هستند؟

این مقاله به این موضوع می پردازد که بوستر چیست، اصل کارکرد آن ها و کاربردهای رایج صنعتی.

کمپرسور تقویت کننده یا بوستر چیست؟
سیستم بوستر قطعه ای از تجهیزاتی است که برای افزایش یا تقویت فشار هوای ناشی از یک سیستم فشرده سازی موجود کمپرسور اسکرو با عبور آن از مراحل تراکم اضافی استفاده می شود. کمپرسورهای هوای تقویت کننده می توانند فشار هوای موجود را بین 80 تا 150 psig تا 2000 psig افزایش دهند.

استفاده از تقویت‌کننده جریان هوای فشرده یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن فشار گاز فرآیندی بالاتر مورد نیاز در کارخانه‌های صنعتی است.

بوستر کمپرسور اسکرو هوای فشرده تبریز

اصل کار تقویت کننده فشار هوا


یک کمپرسور هوای تقویت کننده یا بوستر فشار هوای فشرده بر اساس این اصل ساده کار می کند که در یک سیستم بسته (غیر خلاء)، با کاهش حجم، فشار افزایش می یابد. یک سیستم فشرده سازی تقویت کننده هوا شامل مخزن گیرنده، لوله کشی و مخزن تخلیه است.

مخزن گیرنده دارای یک ورودی است که هوای فرآیند فشرده را که از یک تغذیه اولیه می‌آید دریافت می‌کند و آن را از چندین مرحله فشرده‌سازی برای افزایش بیشتر فشار عبور می‌دهد. علاوه بر این، مخزن گیرنده به عنوان یک ظرفیت ذخیره سازی محدود برای زمانی که سیستم به طور فعال هوای فشرده را تحویل نمی دهد عمل می کند.

پس از گذراندن یک سری مراحل تراکم، هوای تحت فشار از طریق لوله‌کشی به مخزن تخلیه جریان می‌یابد که حاوی یک خروجی است که گاز را به محل می‌رساند.

کاربردهای بوستر یا تقویت کننده فشار هوا


تقویت کننده های فشار هوا در چندین کاربرد صنعتی از جمله موارد زیر استفاده می شوند.

تولید بطری

سیستم تست فشار صنعتی

تولید نفت و گاز

تقویت کننده بوستر یا کمپرسور: به کدام یک نیاز دارید؟


هر دو سیستم تقویت کننده هوا یا بوستر و کمپرسورهای اسکرو هوای تحت فشار را ارائه می دهند. با این حال، کمپرسورهای که دارای یک سیستم تقویت کننده متصل هستند می توانند تا ده برابر بیشتر از سیستم های استاندارد فشار هوا را به دست آورند. اگر فرآیند شما به محدوده فشار بالایی نیاز دارد، به یک ضرب کننده فشار هوا نیاز خواهید داشت.