صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 فیلترها و جداکننده‌های کمپرسور اسکرو هوا

فیلترها و جداکننده‌های کمپرسور اسکرو هوا

فیلترها و جداکننده‌های کمپرسور اسکرو هوا

از آنجایی که هوای اتمسفر حاوی گرد و غبار و سایر آلاینده ها است، حذف چنین ناخالصی ها از هوای فشرده مهم است. علاوه بر این، بسیاری از ماشین‌ها از روغن برای خنک‌کاری و روان‌کاری استفاده می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، نصب فیلترهای کمپرسور اسکرو هوا برای حفظ عملیات تمیز مهم است.

برای توضیح بیشتر، ذرات ناخواسته هم از هوای ورودی و هم از روغن داخل کمپرسور اسکرو هوا می آیند. هر دوی این عوامل می توانند منجر به آلودگی سیستم هوا و ایجاد شرایط نامطلوب شوند.

همچنین شایان ذکر است که به عنوان بخشی از یک راه اندازی جامع کمپرسور اسکرو هوا، فیلترها جایگزین خشک کن هوا نیستند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه این تجهیزات رطوبت را از بین می‌برد، مقاله مرتبط ما را بخوانید.

این راهنما بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه فیلترها و جداکننده‌های آب کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند و بخار و روغن را به درستی حذف و تخلیه می‌کنند.

فیلترهای استاندارد کمپرسور اسکرو هوا


هنگام انتخاب فیلتر، مهم است که استانداردهای سازمان بین المللی استاندارد (ISO) 8573-1 و 12500-1 را در نظر داشته باشید. پیروی از این دستورالعمل ها برای صنعت شما تولید هوای پاک را تضمین می کند.

برای حذف روغن و گرد و غبار، به یک فیلتر ادغام کننده نیاز دارید. با این نوع، چندین لایه مایعات را از هوا جدا می کنند. آنها همچنین در از بین بردن ذرات خشک موثر هستند.

اگر فقط نگران قطعات جامد هستید، فیلتر ذرات حاوی مواد آبگریز است تا فقط عناصر خشک را جذب کند. برای حداکثر اثربخشی، مهم است که مراقب سطح بالای روغن باشید.

مقدار و انواع فیلترهای مورد نیاز توسط برنامه در هر نقطه استفاده تعیین می شود. برای بیشتر اهداف، فیلترهای ادغام کننده مناسب هستند. آنها می توانند سطوح میکرونی را به 0.01 در 1 bar(a) 14.5psia و 20oC (68F) یا درجه خلوص هوا ISO کلاس 1 برسانند.

در صنایع حساسی مانند مواد غذایی، پزشکی و شیمیایی، می‌خواهید علاوه بر فیلترهای باکیفیت، از یک کمپرسور بدون روغن استفاده کنید. دستیابی به خلوص هوای ایزو کلاس 0 تنها از طریق فیلتراسیون غیرممکن است. علاوه بر این، استفاده از خشک کن خشک کن برای تمیزترین هوای ممکن مهم است.

نصب و راه اندازی


فیلترهای کمپرسور هوا به دلیل تطبیق پذیری آنها در مکان های مختلف قابل نصب هستند. اگر به دنبال کارآمدترین راه اندازی هستید، معمولاً بهتر است هوای فشرده را قبل از لوله کشی اصلی فیلتر کنید.

قبل یا بعد از خشک کن هوا، مستقیماً به محل استفاده شما بروند. آنچه شما تصمیم می گیرید به اجزا و فرایند(های) خاص شما بستگی دارد.

علاوه بر این، اندازه مورد نیاز شما به سرعت جریان بستگی دارد. تمام اجزای ما برای حداکثر قابلیت و نگهداری آسان طراحی شده اند.

فیلتر نگهداری


با فیلترها، توصیه می شود حداقل هر 12 ماه یکبار را تعویض کنید. عدم انجام این کار می تواند باعث خرابی ناخواسته، راندمان پایین تر و مشکلات دیگری مانند خوردگی شود.

در طول عمر خود، فیلترها با تغییرات فشار، دماهای نوسان، سطوح مختلف رطوبت و واکنش های شیمیایی مواجه هستند. اگرچه ممکن است هوای شما خوب به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که روی تعمیر و نگهداری مناسب سرمایه گذاری کنید. این مرحله به حذف هرگونه تهدید پنهان برای گردش کار شما کمک می کند.

جداکننده های آب


از آنجایی که آب آلوده از فیلتراسیون و خشک شدن حذف می شود، به یک جداکننده مناسب نیاز دارید. اگر کمپرسور هوای شما اویل اینجکت باشد، این مرحله بسیار مهم است. زهکشی مناسب برای رعایت دستورالعمل های محیطی و دفع صحیح ناخالصی ها مورد نیاز است.

با استفاده از فناوری گریز از مرکز، یک جداکننده 99 درصد از آب را حذف می کند. تکمیل فرآیند تخلیه های مختلف، از جمله دستی، خودکار، و سطح کنترل می شود. تجهیزات ما برای مطابقت با مقررات دولتی آزمایش و تایید شده است.

همین امروز تماس بگیرید
امیدواریم این مقاله اطلاعات کافی در مورد فیلترهای هوای فشرده در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای برنامه (های کاربردی) خود بگیرید. اگر برای تعیین اجزای مناسب به کمک نیاز دارید، همین امروز با خیال راحت با ما تماس بگیرید. ما خوشحالیم که شما را در مسیر درست راهنمایی می کنیم.