صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 کمپرسور اسکرو اویل اینجکت چیست؟

کمپرسور اسکرو اویل اینجکت چیست؟

کمپرسور اسکرو اویل اینجکت چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست در این نوع کمپرسورهای اسکرو (برخلاف کمپرسورهای اسکرو بدون روغن) روغن تزریق می شود.اما کجا، چرا و چگونه تزریق می شود؟ بگذار توضیح بدهم ماردون مهمترین بخش کمپرسور هوا اویل اینجکت است.اما به خودی خود نمی تواند کار کند

بسیاری از قطعات دیگر نیز کمپرسور هوا  اسکرو اویل اینجکت را تشکیل می دهند.

اگرچه تفاوت هایی بین تولید کنندگان وجود دارد، اما قطعات و اصول اولیه یکسان است.

چگونه کار می کند
هوای بیرون

هوا توسط اسکرو (هوا انتهایی) از طریق فیلتر ورودی هوا مکیده می شود. فیلتر ورودی اطمینان حاصل می کند که همه گرد و غبار و کثیفی در خارج باقی می مانند. از ماردون  (که بسیار گران است و ممکن است آسیب ببیند) محافظت می کند.

همچنین این اولین قدم برای اطمینان از تمیز بودن هوای فشرده است: تمام گرد و غباری که به داخل مکیده می شود در نهایت به سیستم هوای فشرده می رسد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم فنی کمپرسور اسکرو اویل اینجکت شرکت هوای فشرده تبریز تماس حاصل کنید

لود / تخلیه

قبل از اینکه هوا وارد المنت اسکرو شود، از شیر ورودی یا شیر تخلیه عبور کرد. این شیر جریان هوا را به المنت اسکرو باز و بسته می کند.

هنگامی که در باز است، کمپرسور اسکرو در وضعیت “بارگذاری” است: در واقع هوا را فشرده می کند و آن را به سیستم هوای فشرده پمپ می کند. هنگامی که شیر بسته است، جریان هوا به عنصر کمپرسور قطع می شود: موتور و عنصر  در حال چرخش هستند، اما کمپرسور هیچ هوایی را به داخل مکش نمی کند و هیچ هوایی را به سیستم پمپ نمی کند.

ماردون و اسکرو کمپرسور

هنگامی که شیر ورودی / تخلیه کننده باز است، هوا وارد اسکرو کمپرسور می شود.

اسکرو مانند یک پمپ کار می کند و هوا را فشرده می کند. در طی این فرآیند، روغن به عنصر تزریق می شود. روغن برای خنک کردن هوا وجود دارد، زیرا هوا در هنگام فشرده سازی بسیار گرم می شود. همچنین برای روغن کاری و آب بندی فاصله بین اسکرو ها وجود دارد.

اکنون مخلوطی از هوای فشرده و روغن کمپرسور داریم.

مخلوط هوا/روغن فشرده

این مخلوط از طریق یک شیر یک طرفه اسکرو را ترک می کند. این شیر اطمینان حاصل می کند که روغن نمی تواند از طریق لوله خروجی به عنصر کمپرسور برگردد (این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کمپرسور متوقف شود).

جدا کننده روغن

حالا باید روغن و هوا را از هم جدا کنیم.

این کار در مخزن جداکننده انجام می شود. بیشتر روغن توسط نیروی گریز از مرکز از هوای فشرده جدا می شود (دقیقاً مانند آنچه در خشک کن لباس اتفاق می افتد). روغن باقیمانده (عمدتاً قطرات کوچک و غبار روغن) توسط عنصر جداکننده که شبیه یک فیلتر بزرگ است جدا می شود.

هوا با روغن از طریق عنصر جداکننده جریان می یابد. این عنصر روغن را از هوای فشرده جدا می کند. روغن جدا شده در ته جداکننده جمع آوری شده و توسط خط اسکرنج خارج می شود. روغن جمع‌آوری‌شده را به عنصر کمپرسور بازمی‌مکد.

هوای فشرده اکنون تمیز تقریباً آماده خروج از کمپرسور است. اما ابتدا شیر حداقل فشار و سپس خنک کننده عبور داده می شود.

شیر مینیم ولو

شیر مینیم ولو یک شیر فنری است که با فشار معینی حدود 2.5 بار باز می شود. شیر مینمم ولو اطمینان حاصل می کند که همیشه یک حداقل فشار در داخل کمپرسور وجود دارد (از این رو نام آن).

این فشار برای عملکرد صحیح کمپرسور هوا (برای پمپاژ روغن به اطراف) مورد نیاز است.

بعد از خنک کننده

هوای فشرده در این نقطه هنوز بسیار گرم است، حدود 80 درجه سانتیگراد. اکنون هوای فشرده قبل از اینکه از کمپرسور خارج شود توسط خنک کننده افتر خنک می شود. دمای هوا بعد از کولر حدود 25 تا 40 درجه سانتیگراد است.

به دلیل خنک شدن هوا، مقدار زیادی بخار آب در داخل خنک کننده پس از خنک کننده متراکم شده است. این آب با هوای فشرده به سمت خروجی هوای کمپرسور حمل می شود.

البته ما این همه آب را در سیستم هوای فشرده خود نمی خواهیم.

تله ابگیر

به همین دلیل، یک تله آب (که به آن تله رطوبت، جداکننده رطوبت یا تله میعانات نیز می گویند).

این می تواند یک نسخه مکانیکی یا الکتریکی باشد. تله میعانات اساسا آب را از هوای فشرده جدا می کند. آب از طریق یک شلنگ کوچک تخلیه می شود.

هوای فشرده اکنون در نهایت از کمپرسور خارج می شود.

جریان روغن

اما روغن چطور؟ به یاد دارید مخلوط هوای فشرده/روغن توسط جداکننده جدا شد؟

روغن جدا شده داغ است. گرمای فشرده سازی را جذب می کند و می تواند تا 120 درجه سانتیگراد گرم شود (هر چیزی بیشتر شود و کمپرسور خاموش می شود).

روغن توسط کولر روغن خنک می شود. مقدار خنک کننده توسط یک شیر ترموستاتیک کنترل می شود. اگر روغن هنوز سرد است، خنک کننده روغن کاملا دور زده می شود. اگر روغن خیلی داغ باشد، تمام روغن از داخل خنک کننده روغن هدایت می شود. شیر ترموستاتیک دمای روغن را تنظیم می کند.

فیلتر روغن

در نهایت روغن از فیلتر روغن عبور می کند. فیلترهای روغن تمام آلودگی و گرد و غبار جمع شده در روغن را از بین می برد.

کثیفی بیش از حد در روغن به اسکرو آسیب می رساند. فیلتر روغن دارای یک دریچه بای پس داخلی است که با اختلاف فشار باز می شود

از سایت شرکت هوای فشرده دیدن فرمایید از مشاوره تیم حرفی ما بهره مند شوید.

تلفنهای تماس
9497 3245 41 98+
9498 3245 41 98+
فکس :
9496 3245 41 98+