صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 کمپرسور اسکرو در چه شرایطی نصب شود؟

کمپرسور اسکرو در چه شرایطی نصب شود؟

کمپرسور اسکرو در چه شرایطی نصب شود؟

اصلیترین و مهمترین قانون نصب یک پلنت مجزا برای تولید کمپرسور اسکرو است. تجربه نشان داده است که جدا از صنعت مورد استفاده، مرکزی کردن این سیستم باعث بهبود عملکرد اقتصادی، طراحی بهتر هوای فشرده، خدمات و کاربری بهتر، حفاظت در برابر دسترسی غیرمجاز و کنترل صوتی مناسب می‌شود و امکانات ساده‌تری برای کنترل تهویه دارد.

ثانیاً، مکان جدا در یک ساختمان که ممکن است برای هدف دیگری ساخته شده باشد، برای جانمایی کمپرسور برای اهداف متنوعی طراحی و استفاده می‌شود. محل قرار گیری و نصب کمپرسورها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کمپرسورها اسکرو را می‌توان در داخل (Indoor) و یا خارج (Outdoor) نصب کرد که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. نوع هوای ورودی به کمپرسورها از مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

با این حال، نصب در کارگاه یا انبار می‌تواند بهبودی در تأسیسات بازیابی انرژی داشته باشد. در صورت عدم امکان جانمایی کمپرسور برای اهداف متنوع، محل قرار گیری و نصب کمپرسورها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کمپرسورها را می‌توان در داخل (Indoor) و یا خارج (Outdoor) نصب کرد که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. نوع هوای ورودی به کمپرسورها از مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

خطر یخ زدگی بخش‌های فشرده سازی باید مدنظر قرار گیرد.

محافظت در برابر باران و برف برای دریچه دمندگی هوا اهمیت دارد.

ورودی مکش و تهویه باید با دقت طراحی شود.

فوندانسیون جامد و صاف با استفاده از آسفالت، بلوکهای بتنی یا سطح صاف ضروری است.

خطر گرد و غبار باید با اقدامات مخصوص به حالت کمپرسورها مدیریت شود.

مواد قابل اشتعال یا خطرناک باید با توجه به ایمنی در نظر گرفته شوند.

حفاظت در برابر دسترسی غیرمجاز از جمله اولویت‌های امنیتی است.

تعمیر و تولید کمپرسور اسکرو قیمت

جهت تسهیل مسیریابی سیستم توزیع هوا در تأسیسات بزرگ، لوله‌کشی مناسب و طولانی برای دستگاه سیستم هوای فشرده ضروری است. نصب در نزدیکی تجهیزات کمکی مانند پمپ و پنکه، بهبود خدمات و سرویس نگهداری را تضمین می‌کند. همچنین، مکان نزدیک به دیگ بخار نیز مفید است.

برای سهولت در تراکم‌کاری و استفاده از لیفتراک یا سیستم بالابر، نیاز به فضای کافی در محل نصب وجود دارد. همچنین، موارد مهمی چون مدیریت آب خروجی، ارتفاع مجاز برای بالا بردن موتور الکتریکی، وجود زهکشی کف و سایر امکانات لازم برای مدیریت اجزای سنگین باید در نظر گرفته شوند.