صنایع هوای فشرده تبریز یکی از بزرگترین مرکز کمپرسورسازی در سطح خاورمیانه
 مخزن هوا چیست؟

مخزن هوا چیست؟

می تواند برای ذخیره سازی انرژی در مقیاس بزرگ استفاده شود، که در آن هوا در مخازن ذخیره سازی تحت فشار یا غارهای زیرزمینی ذخیره می شود. هوای تحت فشار با استفاده از کمپرسور اسکرو به داخل محفظه پمپ می شود و تا زمانی که انرژی مورد نیاز باشد ذخیره می شود. انرژی ذخیره شده با اجازه دادن به هوا برای انبساط بازیابی می شود، که هوای پرفشار را از طریق توربین برای ایجاد الکتریسیته هل می دهد.

هوای در حال انبساط به طور قابل توجهی خنک می شود و قبل از عبور از توربین باید گرم شود. این را می توان با استفاده از روش های دیاباتیک یا آدیاباتیک تحت تأثیر قرار داد.

مخزن هوا کمپرسور اسکرو

روش دیاباتیک از سوخت برای گرم کردن هوا قبل از تخلیه به داخل توربین استفاده می کند.
تکنیک آدیاباتیک گرمای تولید شده در مرحله فشرده سازی اولیه را ذخیره می کند و آن گرما را در طول انبساط به هوا اعمال می کند و در نتیجه دمای هوا را بدون صرف انرژی اضافی افزایش می دهد.
روش آدیاباتیک انرژی کارآمدتر است و همچنین بدون انتشار است، اما این فرآیند به تکنیک‌های ذخیره‌سازی حرارتی پیشرفته‌ای نیاز دارد که به آسانی در دسترس نیستند. تعدادی از روش‌های هم دما مخزن هوادر حال حاضر به عنوان وسیله‌ای برای کنترل فرآیندهای گرمایش و سرمایش به روشی کارآمدتر در حال تحقیق هستند.

افزایش صرفه جویی در انرژی
مخزن هوا برای افزایش ذخیره سازی برای دوره های اوج تقاضا استفاده می شود و در نتیجه بار روی شبکه برق را کاهش می دهد. این به شرکت های انرژی اجازه می دهد تا انرژی کافی برای کل منطقه خدماتی را بدون نیاز به تولید انرژی اضافی در زمان اوج استفاده فراهم کنند. کمپرسور هوا مخزن هوا با استفاده در مقیاس کوچکتر می تواند وابستگی به شبکه برق را کاهش دهد و در نتیجه هزینه های انرژی و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد. علاوه بر این، مخزن هوای تحت فشار را ذخیره می‌کند و نیاز به خرید و تغذیه یک کمپرسور کاملا مجزا را کاهش می‌دهد.

کمپرسور باد پمپ اسکروکمپرسور صنعتی کمپرسور اسکرو کمپرسور سازی کمپرسور با

پایداری سیستم بهبود یافته
استفاده از کمپرسور اسکرو مخزن هوا به عنوان یک منبع انرژی مکمل به افزایش پایداری شبکه برق در زمان اوج مصرف یا افزایش مصرف برق کمک می کند. این فشار کمتری بر زیرساخت های الکتریکی وارد می کند و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود قابلیت اطمینان انرژی کمک می کند. برای عملیات در مقیاس کوچکتر، ذخیره انرژی هوای فشرده امکان تولید برق قابل اعتمادتر و پایدارتر را فراهم می کند.

کاهش هزینه های نگهداری
سیستم های مخزن هوا کمپرسور اسکرو در مقایسه با سایر روش های تولید انرژی به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. هنگامی که در تولید انرژی در مقیاس کوچک استفاده می شود، ذخیره سازی هوای فشرده فرکانس تعمیر و نگهداری کمپرسور را کاهش می دهد که به نوبه خود هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

افزایش طول عمر کمپرسور هوا
از آنجایی که سیستم‌های مخازن هوای فشرده را ذخیره می‌کنند، کمپرسور نیازی به کار مکرر ندارد. این امر سایش کلی کمپرسور را کاهش می دهد و عمر مفید آن را افزایش می دهد. ذخیره سازی هوای فشرده همچنین به کمپرسور اجازه می دهد تا قبل از شروع مجدد به طور کامل تخلیه شود و چرخه کوتاه مدت را کاهش می دهد. استراتژی کنترل برای سیستم های مخزن هوا کمپرسور اسکرو را می توان از طریق توالی چند کمپرسور ساده تر کرد.

با پرنسل فنی شرکت هوای فشرده تبریز برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.